26 kwietnia 2024

Jak koncepcja siebie wpływa na twoją sprzedaż?

Praca w handlu ma swoje plusy i minusy, a do tych drugich można zaliczyć to, że większą część zysku trzeba dla siebie wypracować samemu. W wykonywaniu tego przykrego dla niektórych obowiązku może pomóc zdrowa koncepcja siebie. Niestety często przez to, że jest źle sformułowana, ciężko odnieść wielki sukces. Jeśli uważasz, że twoja sprzedaż nie jest dla Ciebie satysfakcjonująca, to w niej może tkwić klucz do rozwiązania problemu.

Im lepiej się oceniasz, tym więcej sprzedajesz


Kiedy masz wysokie mniemanie o sobie, rozpiera Cię energia i jesteś przekonany o tym, że dziś uda Ci się osiągnąć wszystkie swoje cele, to zapewne tak będzie. Koncepcja siebie, która stawia Cię w pozytywnym świetle, zawsze działa na twoją korzyść. Jesteś wtedy w stanie stawiać przed sobą wymagające wyzwania i więcej od siebie dawać. W pracy w handlu przekłada się to na sposób, w jaki rozmawiasz z klientami i energię, którą wokół siebie roztaczasz. Każdy chce pracować z kimś pozytywnym i chętniej zaufa takiej osobie. Zdrowa koncepcja siebie pozwala Ci osiągać sukcesy i się rozwijać.

Klienci czują twoją pewność siebie


Klient w handlu jest najważniejszy, musisz więc skupić się na nim. Kiedy twoja koncepcja siebie skupia się na tym, jak często sobie nie radzisz i na jakim poziomie spędzisz resztę swojego życia, praca z nimi może przychodzić Ci z trudem. Widać, kiedy sprzedawca na siłę stara się uśmiechać i wcisnąć produkt, którego sam by nie kupił. Kiedy jednak twoja koncepcja jest pozytywna, wyraźnie się to odczuwa. Klient jest przekonany, że masz mu do zaproponowania coś, co naprawdę zmieni jego życie, pomoże mu rozwiązać ważne dla niego problemy albo zaspokoić potrzebę. Twoja pewność siebie będzie sprzedawała za Ciebie.

Koncepcja siebie może ograniczać twoje możliwości


Jeśli wierzysz w to, że twoje możliwości są ograniczone, to nie uda Ci się przeskoczyć na wyższy poziom sprzedaży. Zakładanie, że ledwo uda Ci się dotrzeć do poziomu, który pozwoli Ci się utrzymać, sprawia, że gdy w końcu go dosięgasz, nie idziesz dalej i zadowalasz się tym, co masz. Niskie poczucie własnej wartości i koncepcja siebie, która z tym idzie, to najbardziej ograniczający Cię czynnik w twoim życiu. Kształtujesz go w dużej mierze sam, na podstawie uszczypliwych uwag bliskich czy wyciąganych przez Ciebie wynikach sprzedaży. Możesz na to wpłynąć, musisz tylko zdecydować się na pierwszy krok.